Філіп Котлер: “10 смертних гріхів маркетингу”

???????????????????????????????

Інформація в книзі “10 смертних гріхів маркетингу” здалась мені надзвичайно знайомою: більшість кейсів я особисто вже розбирала, багато інформації я чула на лекціях декількох спікерів. Вся ця прочитана- почута  мною інформація не узагальнюється – а буквально читається уривками. Дивне відчуття дежавю.

В книжці 140 сторінок, написаних/перекладених дуже простою мовою, – я прочитала за вечір. Книга є однією з базових (це ж Філіп Котлер 🙂 ), – там дуже детальні описи загальновідомих понять типу SWOT і PEST аналізів. Тобто, якщо ви вже начитані маркетинговою літературою, цю книгу можна читати лише по заголовках 🙂 . Приклади дуже очевидні.

Ось вони – 10 смертних гріхів:

  1. Компанія недостатньо зосереджена на ринку і недостатньо орієнтована на споживачів.
  2. Компанія недостатньо розуміє своїх цільових споживачів.
  3. Компанії потрібно краще визначати своїх основних конкурентів і спостерігати за ними.
  4. Компанія неналежно управляла відносинами із зацікавленими сторонами.
  5. Компанія не вміє знаходити нові можливості.
  6. У компанії недосконалий процес маркетингового планування.
  7. Компанії потрібно покращити свою товарну і сервісні політики.
  8. У компанії недостатньо розвинені навички створення брендів та комунікації.
  9. Компанія недостатньо організована, щоб проводити маркетинг ефективно та вміло.
  10. Компанія не змогла максимально скористатися технологічними досягненнями.

«Кожен маркетинговий відділ зазвичай вміє: робити ринкові дослідження, рекламу, стимулювання продажів, управляти продажами».

Література, на яку посилається автор:

Paco Underhill: Why We Buy: the Science of Shopping

Сarry Hamel: Вringing Silicon Valley Inside Your Company

Для мене особливо цікавим був шматок про вертикальний і горизонтальний  маркетинг, оскільки я відразу співвіднесла цю класифікацію зі своїми спостереженнями.

Горизонтальний маркетинг – коли ви розглядаєте свій продукт відносно інших продуктів, послуг або ідей. Так створюються нові продукти, нові ринки. Приклад: цукерка + іграшка = Kinder Surprise

Вертикальний маркетинг (модуляція, сортування за розмірами, стиль упаковок, дизайн, доповнення, зменшення зусиль): суть у тому, що в результаті застосування цих прийомів видозміни продукту розширюється лінія або бренд. Кожен новий продукт відтягує частину споживачів від основного бренду. В результаті старі продукти заробляють мало, а нові – ще менше.

Як на мене – шикарний приклад вертикального маркетингу – Gliss Kur.

Чому?

Тільки подивіться на ряди їхньої продукції в будь-якому магазині Watsons.

Все починалось з кількох стандартних серій для догляду за різними типами волосся.

Поступово з’являлись все нові продукти, які по ідеї мали б заміняти старі. Але насправді лінія просто розширювалась, так нові продукти канібалізували старі. І тепер коли хочеш купити якийсь «експрес-кондеціонер», то просто стоїш 15 хвилин, дивишся на полицю і реально не розумієш яка між ними всіма різниця. Судіть самі:

Спеціально для:

  • Сухе волосся
  • Довге волосся
  • Пошкоджене волосся
  • Втомлене волосся
  • Тонке волосся без об’єму
  • Ламке волосся
  • Неслухняне волосся
  • Тьмяне волосся
  • Фарбоване та меліроване волосся

Якщо серйозно, то більшість цих ознак гармонійно поєднуються, тому не зрозуміло, який тобі потрібний продукт, якщо в тебе, наприклад, довге міліроване, а тому сухе, втомлене, пошкоджене і ламке волосся…

А, і ще, коли в них на сайті натискаєш якусь одну (!) опцію то тобі пропонують продукти 3-х серій!

А як тепер вибирати між цими трьома?

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s